Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

måndag-fredag

Av Sofia Jonsson - 20 maj 2011 10:41

I måndags -så var det stå dag för hästarna så gick ut och betade dom på ängen en stund-

Tisdags-Blev det dressyr på volten, hon var lite bråkigt och ville kämpa emot men det var bara att lägga på lite extra skänkel ( vänster ) Jag har fokuserat mer och mer på vänster nu måste ta mig igenom det. Mot slutet blev hon riktigt fin red utan spö och sporrar.


Onsdag- Sista träningen på Denan tränade utomhus i fina vädret ( film kommer senare )

Började med att flytta dom för skänkeln gick super bra, bättre än vad jag hade förväntat mig faktiskt. Hela träningen gick utan problem hon skötte sig fint och hoppade utan problem, vi körde 8an igen fast med denna på ena sidan så var det kombinationer men den tog hon som en smäck och bara hoppade galant över hindrerna. Sen var det banan  var mycket skänkel och tänkte på skänkeln. Haking sa ingenting om vänster skänkel den här gången kändes underbart, tog oss igenom banan hon hoppade super, tror hindrerna låg på 1.20 kändes underbart at det går framåt.  Haking säger nu att vi är med i matchen och Fanita kan hoppa högre för hon tar knappt i när vi hoppar 1.20 :) så högre kommer det bli!!


Torsdag- Skritt promenad för hästarna, för sedan åkte jag på träning men kollade denna gång och stod och filmade pratade med haking och han var nöjd över min insats från onsdags kändes skönt att höra och nu har jag skrivit upp mig på utomhus träning den 9 juni för haking.


Fredag- Idag blir det en utetur på båda hästarna ut i skogen och klättra.

Lördag- Dressyr på ängen.


Söndag-torsdag tar Jenny hand om Fanita då jag åker till skottland på semester :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Jonsson - 21 maj 2011 20:38

Fredag så blev det motionsträning på ängen med fanita gick jätte bra höll opå i ca 40 min, hon skötte sig fint var stark men det var inga problem kände glädjen när vi tränade motion tog även och klättrade lite i backar upp och ner för att styrka henn...

Presentation


Fanita
2001
Forrester

Haupstutbuch Espri

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards